fredag 28 september 2012

En vecka till

Ytterligare en vecka är slut och det är skönt. Vi avslutade med en idrottsdag och enligt många så var det skönt att komma ut i friska luften så jag viker mig för det.

Denna vecka har vi jobbat med elevfilmer och det är otroligt roligt att se engagemanget hos mina unga. Nästa vecka ska de jobba klart med filmerna och sen blir det lite Khan. Själv så smiter jag iväg till Framtidens läromedel i Malmö, ska föreläsa om dataspel i undervisningen. Känner inte att jag är helt förberedd för det än utan jag letar efter min röda tråd, har tappat den och kan inte hitta den. Har flera dagar på mig så det löser sig säkert.

Vi ska under nästa vecka och veckan därpå jobba klart med geometri för att sen lämna det för algebra, lika bra att köra på det knöliga från början. Undrar om jag kan lära dom kvadreringsreglerna innan jag ger upp, vi får se.

Ha en trevlig helg alla och ses snart igen!

Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar